Kā izvēlēties spilvenu?

Spilvens ir teju pats individuālākais un personiskākais miega “draugs”. Vienam patīk lieli spilveni, citiem — mazi. Vieniem patīk lietot augstus spilvenus, citiem — zemus. Vieniem patīk cietāki spilveni, citiem — mīkstāki.

Vismīkstākie un visgaisīgākie ir dūnu spilveni. Jo vairāk dūnu un spalvu maisījumā tiek pievienots spalvu, jo spilvens kļūst cietāks. Tādēļ ir svarīgi pārbaudīt, kāda ir dūnu un spalvu attiecība spilvena sastāvā. Mīksti ir arī poliestera (sintētiskie) spilveni.

Cietāku spilvenu kategorijā var iekļaut spilvenus ar vilnas pildījumu. Vilna rada pasakainu komfortu: nepieciešamo siltuma līmeni, ņemot vērā telpas un ķermeņa temperatūru, tai piemīt lieliska siltuma uzkrāšanas īpašība un lieliski izvada mitrumu. Lielā lanolīna satura dēļ aitas vilna pašattīrās, tāpēc, lai nodrošinātu tās svaigumu, pietiek to regulāri izpurināt un vēdināt.

Spilveni ar zīda pildījumu ir ārkārtīgi mīksti. Dabīgais zīds nodrošina īpašu komfortu, neizraisa alerģiju, aizsargā sejas ādu un matus.

Arī spilvena lielums ir individuāla lieta, tomēr zinātnieki ir konstatējuši, ka ideāls spilvena izmērs ir sākot mērīt no cilvēka pleciem līdz pakausim, savukārt garumam vajadzētu šo lielumu pārsniegt, lai grozoties galva joprojām būtu uz spilvena. Pieejami šādi izmēri: 40x60 cm un 50x70 cm.

izvēloties sev piemērotāko spilvena formu, skaidri jādefinē – miega laikā ir svarīgi turēt galvu vienā taisnā līnijā ar mugurkaulu. Tā, it kā mēs parasti turētu galvu stāvot vertikālā pozīcijā. Tātad, lai izvēlētos sev piemērotāko spilvenu, jāņem vērā miega paradumi un iecienītas miega pozas:

  • Ja jūs labprātāk guļat uz vēdera – ieteicams izvēlēties mīkstāku un zemāku spilvenu, kas palīdzēs novērst kakla sasprindzinājumu.
  • Ja jūs guļat uz muguras – izvēlieties zemāku, bet cietāku spilvenu. Tam jānodrošina pareizs kakla un galvas atbalsts.
  • Ja jūs parasti guļat uz sāna – jums nepieciešams cietāks un augstāks spilvens, kas aizpildītu atstarpi starp pleciem, galvu un matraci, kā arī nodrošinātu dabisko ķermeņa stāvokli miega laikā.
  • Ja jūs guļat, bieži mainot ķermeņa pozīciju – izvēlieties spilvenu, kas pielāgosies jūsu miega paradumiem. Tam jābūt vidēja augstuma un vidējas cietības.

Vēlamies precizēt, ka spilveni ar dabisko pildvielu ir izturīgāki, kvalitatīvāki un gaisu caurlaidīgāki, kā arī lieliski iztvaiko ķermeņa mitrumu. Tie nodrošina lielāku komfortu miega laikā, ja jums ir kāda alerģija pret dabīgām šķiedrām vai putekļu ērcītēm. Pretējā gadījumā mēs iesakām izvēlēties antialerģiskus dabīgos (piemēram, spilvenus ar zīda, bambusa, tenceļa pildījumu) vai sintētiskos. Šādi spilveni nealerģizē, tajos neuzkrājas putekļu ērcītēm, baktērijas un pelējums. Tos var mazgāt augstā temperatūrā, bet pēc biežas mazgāšanas un lietošanas tie ātrāk deformējas, tāpēc tie jāatjauno daudz biežāk.